CONGRÉS DE PEDAGOGIA MUSICAL DE CATALUNYA
  • Inici
  • El congrés
  • Programa
  • Actes 1r Congrés
  • Actes 2n congrés
  • Col·laboradors
  • Ponents
  • Comunicacions
  • Inscripció
  • Localització
  • Contacte

II Congrés de Pedagogia Musical de Catalunya / Comunicacions

DISSABTE 25

ESPAI: Auditori

12.15- 12.35 “El flow durant el procés d’ensenyament-aprenentatge del piano: un estudi de cas” Jordi Lalanza García. ESMUC-UB, Aula Música Masafrets, El Carreró

12.35 – 12.55 – “Improvisació, composició i transcripció d’una obra de cambra”. Gerard López Boada. Conservatori Sabadell.

13.00 -13.20 – “Afinació i percepció auditiva a les classes col·lectives d’instrument: ¿Poden els alumnes aprendre ensenyant?”.  Andrea Fernández-Barros, Laia Viladot i David Duran. Conservatori de Música de la Diputació de Tarragona a Reus.

13.20 – 13.40 – “Les competències bàsiques a les escoles de música i conservatoris”. Teresa Marçal Escudero. CEM Terrassa i EMM St Quirze del Vallès

13.40 – 14.00 “Proyecto educativo Jazz for Kids en las zonas rurales de Aragón”. Alejandro Esperanza Mateos. Centre Professional Conservatori Liceu – Escola de Música Liceu Urquinaona

 

DISSABTE 25

ESPAI: Sala Orquestra

12.15- 12.35  – “L’aula inclusiva: gestió i dinàmica de grups; dificultats, recursos i eines educatives en necessitats educatives de suport específic, conductes disruptives i alumnat neurotípic”. Alba Cots Miquel, Anna Maria Ollet Sotoca i Ricardo Alba Lago. Escola Municipal de Música de Tarragona

12.35 – 12.55 – “Montessori i Música a l’etapa d’educació infantil (0 a 6 anys)”. Mònica Kleiner Deu. CCE Montessori Palau Montgrí

13.00 -13.20- “Pensar la música com a essència en la formació del músics. Bases i estratègies per desenvolupar l’audiació de l’alumne d’instrument en el grau professional i superior”. Anna Serret Almenara. IMEB – Conservatori i Escoles Municipals de música de Barcelona

13.20 – 13.40 “Aprendre a aprendre. Una guia per al professorat per facilitar l’aprenentatge”. Amaia Ruano Caño. Conservatori Musica Liceu Barcelona

13.40 -14.00 “Quina de les tres opcions és la d’autor? L’exercici auditiu en la comprensió de la forma musical”. Marcos Bosch Delgado. Conservatori de Badalona

 

DISSABTE 25

Espai: Auditori

17.30- 17.50 – “Estratègies per a les classes d’instruments de vent. Respiració  i columna d’aire, recursos didàctics”. Laura Villar Moncusí, Meritxell Carbonell Costa i Cristina Boixadera Ibern. EMM i Conservatori  Mestre Montserrat de Vilanova i La Geltrú

17.50- 18.10  – “La veu en l’adolescència. Reflexió i pràctica de l’educació vocal en alumnes adolescents”. Maria Teresa Vert Barata. Conservatori Municipal de Música de Terrassa

18.10 -18.30 –  “La influencia de Enriqueta Tarrés en la pedagogía del canto lírico en Catalunya”. Maria Pilar Páez. Conservatori Superior de Música “Óscar Esplà” d’Alacant.

18.30 – 18.50- “Estratègies en el procès d’ensenyament – aprenentatge amb alumnes adolescents que volen accedir a grau superior amb l’objectiu de ser músics professionals”. Heriberto Fonseca i Tensy Krismant. Conservatori Superior i Professional Liceu de Barcelona.

 

DISSABTE 25

Espai: Aula Orquestra

17.30 -17.50 – “La multimodalitat artística com a eina d’educació musical. Tres aplicacions representatives dins el camp de la música antiga”. David Gutiérrez Aguilar. Escola Ramón Fuster

17.50- 18.10 – “La  música contemporània i l’inici de l’aprenentatge instrumental. Reflexions d’una experiència que entrelliga la música contemporània, l’aula d’oboè, cooperació i molta imaginació”. Almudena Jambrina Santacreu. Conservatori de Granollers i Escola de Música de Girona

18.10 – 18.30-  “Estratègies d’atenció a la diversitat a l’EMMCA: una resposta per a cada persona”. Mònica Peig Pascual i Enric Aragonès Jové. EMMCA de L’Hospitalet de Llobregat

18.30 – 18.50- “L’Aula d’Acompanyament a la Diversitat a l’EMM-Conservatori de Terrassa: compartim experiències”. Carme Ubach Dorca i Queralt Roca Pagerols. Escola Municipal de Música-Conservatori de Terrassa

 

DIUMENGE 26

ESPAI: Auditori

10.45 -11.05 – “Educació artística primerenca a l’EMMCA: un programa interdisciplinari de dansa, teatre i música per a infants de 4 i 5 anys”. Enric Aragonés, Ariadna Cabiró Berenguer i Gemma Deusedas Yuste. EMMCA de l’Hospitalet de Llobregat

11.05- 11.25 – “Metodologia IEM: La improvisació com a sistema pedagògic”. María Camahort Alejandro. Centre Professional de Música  Liceu  – Conservatori de Badalona

11.25 – 11.45 – “La visió willemsciana de la pedagogia musical…  una porta oberta a la pràctica musical viva, activa, profundament humana i social”. Eulàlia Cassó i Samsó. Escola de música Musicant de Barcelona.

 

DIUMENGE 26

ESPAI: Sala Orquestra

10.45 -11.05 “PROJECTE PIZZICANTS, Innovació educativa en música i comunitat”. Anna Costa Plà i Carme Botifoll Mas. Conservatori Municipal de Música de Manresa i Escola de Primària Pare Algué de Manresa.

11.05- 11.25 – “Projecte de composició Xavier Gols”. Núria Conesa i Laura Conesa. Escola i Conservatori de Música de la Diputació a Tarragona.

11.25 – 11.45 –  “Suites i partites: comprensió del tempo, la forma, l’articulació i el fraseig a partir de la dansa barroca”. Ludovica Mosca. Escola Luthier, música & dansa

Dates / lloc

Dates:25 i 26 de gener de 2020

Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona

Durada de les comunicacions orals o presentacions: 20 minuts
DATA MÀXIMA D’ADMISSIÓ DE COMUNICACIONS: 30 de novembre

Contacta amb nosaltres / tens dubtes?

    © 2018 Congrés de Pedagogia Musical de Catalunya - Associació de Conservatoris de Catalunya