Óscar Odena treballa al Departament d’Educació de la Universitat de Glasgow, Regne Unit, ensenyant mètodes d’investigació i supervisant doctorands. Ha treballat en universitats d’Anglaterra, Irlanda de Nord i Espanya. Les seves àrees d’especialització inclouen la investigació qualitativa, la inclusió social i l’educació musical. Ha estat codirector de la Comissió d’Investigació de la Societat Internacional per a l’Educació Musical (2012-14) i actualment és membre dels consells editorials de diverses revistes científiques internacionals. El 2018 l’editorial Routledge va publicar la seva monografia “Musical Creativity Revisited: Educational Foundations, Practices and Research”.
Què són les aptituds i capacitats dels estudiants? ¿I les competències del professorat? Quin paper juga el desenvolupament d’aptituds diverses dels estudiants en els seus èxits personals? La conferència oferirà un resum d’idees des de la perspectiva de la investigació en les ciències socials contemporànies. S’analitzarà un projecte de grau d’un estudiant de pedagogia de la música sobre teatralitzar la partitura per aprendre millor dut a terme a Barcelona. La mitja hora final es dedicarà a respondre a les preguntes dels assistents.