Actes 4t Congrés
Ponències i taules rodones
Inauguració del IV Congrés
A càrrec de Mercè Chacón Delgado, Directora general de Formació Professional, Maria Serrat, Directora General de la Fundació Conservatori Liceu i Lito Iglesias, President de l’Associació de Conservatoris de Catalunya (ACCat).
Ponència: “La salut mental del músic”
Dr. Guillermo Dalia, Doctor en Psicologia i llicenciat en psicologia per la Universitat de València.
Taula rodona: “La conciliació dels estudis musicals i els generals”
Sebastià Bardolet (Escola i conservatori de música de Vic), Mireia Martínez, inspectora d’Educació i exdirectora de l’Institut Jaume Balmes de Barcelona i Guillermo Dalia, psicòleg.
Ponència: “La potència infinita de la música”
Dr. Francesc Torralba
Taula Rodona: “Visió de futur dels ensenyaments musicals”
Amb Lito Iglesias, Raul Brenchat, Montse Guri i Georgina Rovira
Ponència: “Jugar i créixer en un entorn musical”
Dra. Margarida Falgàs / Doctora en pedagogia i mestra
Ponència: “Dos models europeus de centres d’ensenyament musical”
Paolo Ponzecchi, director del Conservatori ( Prato- Itàlia) i Daniel Tosi (Perpinyà) /
Cloenda del congrés
Lito Iglesias, president de l’ACCAt /
Comunicacions
Cap a un model de direcció professional als conservatoris de música de Catalunya. Víctor Santapau. Escola i Conservatori de Música de la Diputació a Tarragona.
L’Espill Encantat: projecte comunitari. Marc Castellà i Rosa Bergadà. Conservatori de Cervera.
La importància de la música de cambra en la formació dels joves: una eina per integrar coneixements i valors. Dolors Cano. Conservatori de Sabadell.
Cançons d’ahir i d’avui, un projecte intergeneracional. Ivet Farrés i Eva Peral. Escola Frigolet de Porqueres.
Llibre i joc de cartes per aprendre música. Mertitxell Pubill. INS Salvador Sunyer Aimeric de Girona.
Partiment i Schemata, cap a una educació musical més holística. Manel Ribera. Escola i Conservatori de Música de la Diputació a Tarragona.
La programación neuurolingüística, una herramienta que permite mejorar el estudio diario. Concepción Seijas. Conservatorio de música de Lugo.
Adaptación de les enseñanzas musicales desde un punto de vista normativo: Titulaciones, curriculos… Rubén García i Ana Pilar Zaldívar. Asociación Estatal de centros autorizados de enseñanza musical. Salmanca.
L’ansietat escènica com a element clau en la formació de professionals de la música. Anna Godoy López. Centre Superior de Música del Liceu i Universitat de Girona.
Els violoncels de Pau Casals. Xavier Balcells. Conservatori de Cervera.
I com la música va més enllà de les classes. Mar Martori. Conservatori de Vila-seca.
El mètode Suzuki com a eina per aconseguir els objectius establerts al Grau Professional. Anna Carné. EMM Can Roig i Torres de Santa Coloma de Gramenet i Laia Pàmies. Conservatori d’Igualada.
La responsabilitat dels equips docents i directius en la millora de la competència professional del professorat de llenguatge musical. Eli Pujol. Conservatori de Vic.
L’especialització del professorat en els conservatoris de música. Amaia Ruano. Conservatori de Granollers.
L’equip d’atenció a la diversitat. La necessària equitat als ensenyaments musicals de nivell elemental i grau professional. Laura Pallàs. Conservatori de Girona.
Per què fem música? El poder d’una educació musical completa. Nora Girbau. EMM i Conservatori de Sabadell i EMM de Sant Quirze del Vallès.
Musinfant, pedagogia 0-3 anys. Cristina Ferrer i Mònica Sàbat. L’Energia i L’Escola de Música de Palafrugell de Palafrugell.
El cultura bearer a l’aula de música de secundària: una experiència intercultural transformadora. Joan Escoda. INS Montserrat Roig de Terrassa i UAB.
Radiografia actual de la música a les escoles de primària. Albert Casals, Cristina González-Martín i Andrea Fernández-Barrios. UAB.