
Ponència: “El cervell musical, què ens ofereix individualment i col·lectiva, i per què és possible i necessari desenvolupar-lo”
Abordarem qüestions essencials que estan constantment presents en els debats sobre les capacitats musicals: música i talent musical, genètic-innat-après o adquirit, beneficis de la música i, com habilitat, si és fruit d’una capacitat específica o el resultat d’una combinació de capacitats. El
Pausa-cafè
Comunicacions
10h- 10’20h “L’escala transversal. La implementació de les competències transversals en la classe instrumental.” a càrrec de Laia Puig. Conservatorio Superior de música de Aragón (CSMA) 10’25h- 10’45h “De la guitarra al món. Materials didàctics per al desenvolupament de les competències
Taula rodona “El valor afegit de l’aprenentatge competencial en els estudis de música“
Sebastià Bardolet (Escola i conservatori de música de Vic), Pau Jorquera (Escolania de Montserrat), Ivet Farrés (Universitat de Girona), Lito Iglesias (Conservatori Mpal de Barcelona), moderadora: Joana Ferrer

Ponència: “Aprenentatge col·laboratiu: formació d’habilitats artesanes, habilitats i creació d’una comunitat de pràctiques en educació musical”
Aquesta presentació començarà considerant per què l’aprenentatge col·laboratiu pot ser una incorporació i un valor afegit en l’ensenyament instrumental, complementant i preservant aquest treball vital de l’ensenyament d’un en un, nucli de l’educació musical. Continuarà explorant diferents formes d’aprenentatge col·laboratiu, incloent-hi el

Ponència: “ Competència, agència i mestria “
Comunicacions
11’45h- 12’05h : “Pràctica de les competències emocionals” a càrrec d’Amaia Ruano. Conservatori Professional Liceu i Conservatori i Escola de Música de Granollers 12’10h – 12’30h : “Codi colors – Piano per a educació especial” a càrrec de Maria Mercè Corrons,