Comunicacions
12’30h –12’50h : ” Projecte de Nadales” a càrrec de Jordi Castellà Bové. Conservatori de Cervera 12’55h – 13’20h : “Classes col·lectives: una experiència del departament de piano del CMMB” a càrrec d’Albada Olaya. Conservatori Mpal. de Música de Barcelona 13’25h

Ponència: “Què ens diu la ciència sobre com aprenem habilitats”
Héctor Ruiz Martín dirigeix la International Science Teaching Foundation, on investiga en l’àmbit de la psicologia cognitiva de la memòria i l’aprenentatge per desenvolupar recursos educatius basats en l’evidència científica. Des de 2002, ha fundat i desenvolupat diversos projectes per contribuir a
Comunicacions
DISSABTE 25 Espai: Auditori 17.30- 17.50 – “Estratègies per a les classes d’instruments de vent. Respiració i columna d’aire, recursos didàctics”. Laura Villar Moncusí, Meritxell Carbonell Costa i Cristina Boixadera Ibern. EMM i Conservatori Mestre Montserrat de Vilanova i La Geltrú 17.50-
Cloenda del Congrés

Ponència: Intel·ligències Múltiples, o el secret de la neuroplasticitat encoberta
Titulat Superior en Percussió pel Reial Conservatori Superior de Música de Madrid, (Premi d’Honor en Grau Mitjà i Menció d’Honor en Grau Superior), completant posteriorment la seva formació al Centre d’Estudis “Neopercusión”. Ha pertangut a nombrosos i diversos grups de Música de
Comunicacions
DIUMENGE 26 ESPAI: Auditori 10.45 -11.05 – “Educació artística primerenca a l’EMMCA: un programa interdisciplinari de dansa, teatre i música per a infants de 4 i 5 anys”. Enric Aragonés, Ariadna Cabiró Berenguer i Gemma Deusedas Yuste. EMMCA de l’Hospitalet de Llobregat

Ponència: Estratègies didàctiques per a un aprenentatge competencial
La ponència identifica els aspectes de l’aprenentatge competencial, a partir de la pràctica educativa i el seu impacte. Es presenta el significat de “ser docent, avui” des de la teoria i la pràctica de l’aprenentatge. Joana Ferrer i Miquel és Doctora en
Comunicacions
DISSABTE 25 ESPAI: Auditori 12.15- 12.35 “El flow durant el procés d’ensenyament-aprenentatge del piano: un estudi de cas” Jordi Lalanza García. ESMUC-UB, Aula Música Masafrets, El Carreró 12.35 – 12.55 – “Improvisació, composició i transcripció d’una obra de cambra”. Gerard López Boada.

Ponència: Aptituds per aconseguir l’èxit
Óscar Odena treballa al Departament d’Educació de la Universitat de Glasgow, Regne Unit, ensenyant mètodes d’investigació i supervisant doctorands. Ha treballat en universitats d’Anglaterra, Irlanda de Nord i Espanya. Les seves àrees d’especialització inclouen la investigació qualitativa, la inclusió social i l’educació