CONGRÉS DE PEDAGOGIA MUSICAL DE CATALUNYA
  • Inici
  • Actes
    • Actes 1r Congrés
    • Actes 2n congrés
    • Actes 3r congrés
    • Actes 4t congrés
  • Ponents
  • Inscripció
  • Comitè
  • Contacte

Actes del 1r Congrés de Pedagogia Musical de Catalunya

 

Els eixos de treball des del SOERE. Servei d’Ordenació Ensenyaments de Règim Especial a càrrec de la Sra. Olga Adroher / Cap  de Servei d’Ordenació d’Ensenyaments de Règim Especial

Com influeix positivament la musica al cervell? a càrrec de David Bueno / Doctor en Biologia, Professor i Investigador de Genètica a la UB   

Ponència sobre l’ètica de la responsabilitat en l’educació / L’ètica com a principi de la gestió de l’organització, a càrrec de Begoña Roman  

Taula Rodona sobre la  creativitat i la improvisació (recursos, didàctiques…), a càrrec d’Albert Gumí, Manel Camp i Benjamin Davis. Moderador: Javier Juanco. Conservatori de Cervera i Musikene de San Sebastian.   

ComunicAcció, PER A UNA EDUCACIÓ DE QUALITAT, a càrrec de  Pau Font   

Comunicacions:

  1. L’educació musical integrada i l’assoliment de les competències bàsiques. Maria Andreu Duran. Departament d’Ensenyament   [Resum]  [Presentació]
  2. Consideracions al voltant del llenguatge musical a partir de la revisió de la prova d’accés al primer curs de grau professional. Pere Godall Castell, Imma Ponsatí Ferrer i Joaquim Miranda Pérez. Universitat Autònoma de Barcelona UAB  [Presentació]
  3. Presentació de l’estudi sobre la pedagogia de l’instrument encarregat pel Departament d’Ensenyament. Víctor Santapau, Maria Andreu, Xavier Llobet i Jordi Farrés. ACCAT, ACEM, EMIPAC i Departament d’Ensenyament.
  4. Aprendre compartint escenari. Guillem Cabré Salagre. Prins Claus Conservatorium de Groningen. (Països Baixos). [Presentació]
  5. Scratch, Mackey i arduinos a l’aula de violí.Ferran Catanyer Ugas. Escola Municipal de Música del Prat de Llobregat. [Presentació]
  6. Projecte musical “el dia del conte”. Ester Brescó Torné. Conservatori de Cervera. [Presentació]
  7. I’m PRO – Projecte d’improvisació i creativitat. Jordi Castellà. Conservatori de Cervera. [Presentació]
  8. International Minifiddlers: instrucció en la perspectiva metodològica Colourstrings via vídeo-conferència. Maurici Dalmau. Conservatori de la Diputació de Tarragona a Reus.  [Presentació]
  9. Rockalins. Lluís Burillo Toledano. INS La Roca.
  10. Música per a créixer. Anna Farrés Llobet. Escola Pereanton, Granollers
  11. Instròniks: Makers a l’aula. Marc Sibila Vidal. EDN Navàs
  12. Estratègies d’aprenentatge en un context de composició musical col·lectiva. Irene Fontdevila Sibat. Centre Professional Conservatori Liceu
  13. La millora de la pràctica docent en llenguatge musical i harmonia basada en el treball auditiu de l’alumnat. Raül Benavides i Oller. Conservatori Municipal de Música de Barcelona.
  14. Substitucions harmòniques, una eina pedagògica per la improvisació. Valentí Moya Úbeda. Escola Municipal de Música- Centre de les Arts d’Hospitalet. [Presentació]
  15. La funció del tutor i l’orientació professional. Sílvia Llanas Rich. Conservatori Municipal de Música de Barcelona. [PresentacióPresentació]
  16. Didàctica funcional de l’harmonia a quatre parts: una aproximació per a la pràctica digital. Marc Vidal. Conservatori Josep Mª Ruera. Granollers.
  17. L’aprenentatge musical a través de la composició col·lectiva. Xevi Matamala Cors. Escola de Música Municipal d’Olesa de Montserrat.  [Presentació]
  18. El llenguatge musical com a eix vertebrador del currículum en el grau professional de música: l’aprenentatge basat en projectes intercurriculars a l’IEA Oriol Martorell. Vicent Minguet i Sòria, Mieria Martín Marty. IEA Oriol Martorell. Barcelona. [Presentació]
  19. L’aula de música a l’ESO, un local d’assaig. Carles Albors Barbé. Institut Lluís de Peguera (centre escolar d’ESO i Batxillerat)   [Presentació]
  20. Aportacions des de la psicologia a l’educació musical. Daniel Gómez Ortells. Consulta privada.
  21. Els meus alumnes no canten. Què puc fer?. Ivet Farrés Cullell. L’Escola de Música de Palafrugell. [Presentació]
  22. La clau de mi. Francisco Javier Hernando Rodríguez. EMM Can Roig i Torres. Sta. Coloma de Gramenet. [Presentació]
  23. Conjunt improvisació piano Nivell Elemental. Sílvia Gil- Pérez Garcia. Escola Municipal de Música de Vil-seca.
  24. Les tres “C” (Confiança, Compromís, Curiositat). Llorenç Reboud Palau. Centre Professional Conservatori Liceu. [Presentació]
  25. Aportacions del mètode BAPNE a l’aprenentatge musical. Laura Moral Bofill. Escola de Música El Carreró; Facultat de Psicologia de la UNED. [Presentació]
  26. Mostra de composició. Elisabet Kubesch. Conservatori de Sant Cugat del Vallès. [Presentació]
  27. MAUS: nous formats de projectes entre centres de referència. Ramon Rius. Nuno Mendes i José Antonio Aguado. CEM Terrassa. [Presentació]
  28. Creación de una performance por pequeños artistes. Maria Arias. Escola Municipal Eixample Joan Manuel Serrat. Barcelona. [Presentació]
  29. L’especialitat de pedagogia a l’ESMuC. Ignasi Gómez Margarit. Escola Superior de Música de Barcelona. ESMUC
  30. Emoció, improvisació i creació des de l’inici de la pràctica instrumental. Montserrat Morral, Isabel Muniente. Conservatori Josep Mª Ruera. Granollers.[Presentació]
  31. Crear una aula d’orgue a grau professional · L’experiència del conservatori de Girona. Josep Maria Escalona Canyet. Conservatori de Girona. [Presentació]
  32. La música moderna al grau professional. Joan Godayol. Escola de Música i Conservatori de Vic. [Presentació]
  33. Altes capacitats en música. Detecció i acompanyament. Abigail Prat Gil. Centre Professional Conservatori Liceu. [Presentació]
  34. Harmonia al teclat. Víctor Solé Udina. Centre Professional Conservatori Liceu. [Presentació]
  35. Les schemata en la pedagogia de la improvisació al piano. Experiència amb els alumnes del Conservatori Municipal de Música de Barcelona. Anna Serret Almenara. [Presenctació]
  36. Amb la música al cor i al cos. Mar Martori Toyas, Cristina Duran Salvadó. Conservatori de Vila-seca.
  37. Valoració de l’ús del portfoli digital en l’aprenentatge i avaluació d’alumnes de cant en el Centre Professional Conservatori Liceu. Marisa Roca Amengual. Consevatori Professional de Música del Liceu. [Presentació]
  38. De partitures a materials pedagògics. Marcos Lopetegi Santos. Escola Municipal de Música La Garriga i Escola Municipal de Música Montmeló.
  39. Biblioteca humana-conversaciones cruzadas. Maria Arias. Escola municipal Eixample Joan Manuel Serrat. Barcelona. [Presentació]
  40. Ànima II els instruments de l´Orquestra Simfònica Xavier Balcells Trepat. Conservatori de Cervera
  41. “Estils musicals”: assignatura transversal, per competències i amb noves tecnologies. David Ferré Masqué. Escola Municipal de Música d’Alcover.
  42. El Teler de música, un espai de recursos didàctics i reflexió pedagògica per a professionals que fan ús de la musica com a eina educativa. Marta Casas Castañé i Ester Bonal. Xanfrà [Presentació]

 

© 2018 Congrés de Pedagogia Musical de Catalunya - Associació de Conservatoris de Catalunya
Utilitzem cookies per garantir que us donem la millor experiència al nostre lloc web. Si continueu utilitzant aquest lloc, assumirem que us plau.D'acord