Actes del 1r Congrés de Pedagogia Musical de Catalunya
Els eixos de treball des del SOERE. Servei d’Ordenació Ensenyaments de Règim Especial a càrrec de la Sra. Olga Adroher / Cap de Servei d’Ordenació d’Ensenyaments de Règim Especial
Com influeix positivament la musica al cervell? a càrrec de David Bueno / Doctor en Biologia, Professor i Investigador de Genètica a la UB
Ponència sobre l’ètica de la responsabilitat en l’educació / L’ètica com a principi de la gestió de l’organització, a càrrec de Begoña Roman
Taula Rodona sobre la creativitat i la improvisació (recursos, didàctiques…), a càrrec d’Albert Gumí, Manel Camp i Benjamin Davis. Moderador: Javier Juanco. Conservatori de Cervera i Musikene de San Sebastian.
ComunicAcció, PER A UNA EDUCACIÓ DE QUALITAT, a càrrec de Pau Font
Comunicacions:
- L’educació musical integrada i l’assoliment de les competències bàsiques. Maria Andreu Duran. Departament d’Ensenyament [Resum] [Presentació]
- Consideracions al voltant del llenguatge musical a partir de la revisió de la prova d’accés al primer curs de grau professional. Pere Godall Castell, Imma Ponsatí Ferrer i Joaquim Miranda Pérez. Universitat Autònoma de Barcelona UAB [Presentació]
- Presentació de l’estudi sobre la pedagogia de l’instrument encarregat pel Departament d’Ensenyament. Víctor Santapau, Maria Andreu, Xavier Llobet i Jordi Farrés. ACCAT, ACEM, EMIPAC i Departament d’Ensenyament.
- Aprendre compartint escenari. Guillem Cabré Salagre. Prins Claus Conservatorium de Groningen. (Països Baixos). [Presentació]
- Scratch, Mackey i arduinos a l’aula de violí.Ferran Catanyer Ugas. Escola Municipal de Música del Prat de Llobregat. [Presentació]
- Projecte musical “el dia del conte”. Ester Brescó Torné. Conservatori de Cervera. [Presentació]
- I’m PRO – Projecte d’improvisació i creativitat. Jordi Castellà. Conservatori de Cervera. [Presentació]
- International Minifiddlers: instrucció en la perspectiva metodològica Colourstrings via vídeo-conferència. Maurici Dalmau. Conservatori de la Diputació de Tarragona a Reus. [Presentació]
- Rockalins. Lluís Burillo Toledano. INS La Roca.
- Música per a créixer. Anna Farrés Llobet. Escola Pereanton, Granollers
- Instròniks: Makers a l’aula. Marc Sibila Vidal. EDN Navàs
- Estratègies d’aprenentatge en un context de composició musical col·lectiva. Irene Fontdevila Sibat. Centre Professional Conservatori Liceu
- La millora de la pràctica docent en llenguatge musical i harmonia basada en el treball auditiu de l’alumnat. Raül Benavides i Oller. Conservatori Municipal de Música de Barcelona.
- Substitucions harmòniques, una eina pedagògica per la improvisació. Valentí Moya Úbeda. Escola Municipal de Música- Centre de les Arts d’Hospitalet. [Presentació]
- La funció del tutor i l’orientació professional. Sílvia Llanas Rich. Conservatori Municipal de Música de Barcelona. [PresentacióPresentació]
- Didàctica funcional de l’harmonia a quatre parts: una aproximació per a la pràctica digital. Marc Vidal. Conservatori Josep Mª Ruera. Granollers.
- L’aprenentatge musical a través de la composició col·lectiva. Xevi Matamala Cors. Escola de Música Municipal d’Olesa de Montserrat. [Presentació]
- El llenguatge musical com a eix vertebrador del currículum en el grau professional de música: l’aprenentatge basat en projectes intercurriculars a l’IEA Oriol Martorell. Vicent Minguet i Sòria, Mieria Martín Marty. IEA Oriol Martorell. Barcelona. [Presentació]
- L’aula de música a l’ESO, un local d’assaig. Carles Albors Barbé. Institut Lluís de Peguera (centre escolar d’ESO i Batxillerat) [Presentació]
- Aportacions des de la psicologia a l’educació musical. Daniel Gómez Ortells. Consulta privada.
- Els meus alumnes no canten. Què puc fer?. Ivet Farrés Cullell. L’Escola de Música de Palafrugell. [Presentació]
- La clau de mi. Francisco Javier Hernando Rodríguez. EMM Can Roig i Torres. Sta. Coloma de Gramenet. [Presentació]
- Conjunt improvisació piano Nivell Elemental. Sílvia Gil- Pérez Garcia. Escola Municipal de Música de Vil-seca.
- Les tres “C” (Confiança, Compromís, Curiositat). Llorenç Reboud Palau. Centre Professional Conservatori Liceu. [Presentació]
- Aportacions del mètode BAPNE a l’aprenentatge musical. Laura Moral Bofill. Escola de Música El Carreró; Facultat de Psicologia de la UNED. [Presentació]
- Mostra de composició. Elisabet Kubesch. Conservatori de Sant Cugat del Vallès. [Presentació]
- MAUS: nous formats de projectes entre centres de referència. Ramon Rius. Nuno Mendes i José Antonio Aguado. CEM Terrassa. [Presentació]
- Creación de una performance por pequeños artistes. Maria Arias. Escola Municipal Eixample Joan Manuel Serrat. Barcelona. [Presentació]
- L’especialitat de pedagogia a l’ESMuC. Ignasi Gómez Margarit. Escola Superior de Música de Barcelona. ESMUC
- Emoció, improvisació i creació des de l’inici de la pràctica instrumental. Montserrat Morral, Isabel Muniente. Conservatori Josep Mª Ruera. Granollers.[Presentació]
- Crear una aula d’orgue a grau professional · L’experiència del conservatori de Girona. Josep Maria Escalona Canyet. Conservatori de Girona. [Presentació]
- La música moderna al grau professional. Joan Godayol. Escola de Música i Conservatori de Vic. [Presentació]
- Altes capacitats en música. Detecció i acompanyament. Abigail Prat Gil. Centre Professional Conservatori Liceu. [Presentació]
- Harmonia al teclat. Víctor Solé Udina. Centre Professional Conservatori Liceu. [Presentació]
- Les schemata en la pedagogia de la improvisació al piano. Experiència amb els alumnes del Conservatori Municipal de Música de Barcelona. Anna Serret Almenara. [Presenctació]
- Amb la música al cor i al cos. Mar Martori Toyas, Cristina Duran Salvadó. Conservatori de Vila-seca.
- Valoració de l’ús del portfoli digital en l’aprenentatge i avaluació d’alumnes de cant en el Centre Professional Conservatori Liceu. Marisa Roca Amengual. Consevatori Professional de Música del Liceu. [Presentació]
- De partitures a materials pedagògics. Marcos Lopetegi Santos. Escola Municipal de Música La Garriga i Escola Municipal de Música Montmeló.
- Biblioteca humana-conversaciones cruzadas. Maria Arias. Escola municipal Eixample Joan Manuel Serrat. Barcelona. [Presentació]
- Ànima II els instruments de l´Orquestra Simfònica Xavier Balcells Trepat. Conservatori de Cervera
- “Estils musicals”: assignatura transversal, per competències i amb noves tecnologies. David Ferré Masqué. Escola Municipal de Música d’Alcover.
- El Teler de música, un espai de recursos didàctics i reflexió pedagògica per a professionals que fan ús de la musica com a eina educativa. Marta Casas Castañé i Ester Bonal. Xanfrà [Presentació]
Actes del 1r Congrés de Pedagogia Musical de Catalunya
Els eixos de treball des del SOERE. Servei d’Ordenació Ensenyaments de Règim Especial a càrrec de la Sra. Olga Adroher / Cap de Servei d’Ordenació d’Ensenyaments de Règim Especial
Com influeix positivament la musica al cervell? a càrrec de David Bueno / Doctor en Biologia, Professor i Investigador de Genètica a la UB
Ponència sobre l’ètica de la responsabilitat en l’educació / L’ètica com a principi de la gestió de l’organització, a càrrec de Begoña Roman
Taula Rodona sobre la creativitat i la improvisació (recursos, didàctiques…), a càrrec d’Albert Gumí, Manel Camp i Benjamin Davis. Moderador: Javier Juanco. Conservatori de Cervera i Musikene de San Sebastian.
ComunicAcció, PER A UNA EDUCACIÓ DE QUALITAT, a càrrec de Pau Font
Comunicacions:
- L’educació musical integrada i l’assoliment de les competències bàsiques. Maria Andreu Duran. Departament d’Ensenyament [Resum] [Presentació]
- Consideracions al voltant del llenguatge musical a partir de la revisió de la prova d’accés al primer curs de grau professional. Pere Godall Castell, Imma Ponsatí Ferrer i Joaquim Miranda Pérez. Universitat Autònoma de Barcelona UAB [Presentació]
- Presentació de l’estudi sobre la pedagogia de l’instrument encarregat pel Departament d’Ensenyament. Víctor Santapau, Maria Andreu, Xavier Llobet i Jordi Farrés. ACCAT, ACEM, EMIPAC i Departament d’Ensenyament.
- Aprendre compartint escenari. Guillem Cabré Salagre. Prins Claus Conservatorium de Groningen. (Països Baixos). [Presentació]
- Scratch, Mackey i arduinos a l’aula de violí.Ferran Catanyer Ugas. Escola Municipal de Música del Prat de Llobregat. [Presentació]
- Projecte musical “el dia del conte”. Ester Brescó Torné. Conservatori de Cervera. [Presentació]
- I’m PRO – Projecte d’improvisació i creativitat. Jordi Castellà. Conservatori de Cervera. [Presentació]
- International Minifiddlers: instrucció en la perspectiva metodològica Colourstrings via vídeo-conferència. Maurici Dalmau. Conservatori de la Diputació de Tarragona a Reus. [Presentació]
- Rockalins. Lluís Burillo Toledano. INS La Roca.
- Música per a créixer. Anna Farrés Llobet. Escola Pereanton, Granollers
- Instròniks: Makers a l’aula. Marc Sibila Vidal. EDN Navàs
- Estratègies d’aprenentatge en un context de composició musical col·lectiva. Irene Fontdevila Sibat. Centre Professional Conservatori Liceu
- La millora de la pràctica docent en llenguatge musical i harmonia basada en el treball auditiu de l’alumnat. Raül Benavides i Oller. Conservatori Municipal de Música de Barcelona.
- Substitucions harmòniques, una eina pedagògica per la improvisació. Valentí Moya Úbeda. Escola Municipal de Música- Centre de les Arts d’Hospitalet. [Presentació]
- La funció del tutor i l’orientació professional. Sílvia Llanas Rich. Conservatori Municipal de Música de Barcelona. [PresentacióPresentació]
- Didàctica funcional de l’harmonia a quatre parts: una aproximació per a la pràctica digital. Marc Vidal. Conservatori Josep Mª Ruera. Granollers.
- L’aprenentatge musical a través de la composició col·lectiva. Xevi Matamala Cors. Escola de Música Municipal d’Olesa de Montserrat. [Presentació]
- El llenguatge musical com a eix vertebrador del currículum en el grau professional de música: l’aprenentatge basat en projectes intercurriculars a l’IEA Oriol Martorell. Vicent Minguet i Sòria, Mieria Martín Marty. IEA Oriol Martorell. Barcelona. [Presentació]
- L’aula de música a l’ESO, un local d’assaig. Carles Albors Barbé. Institut Lluís de Peguera (centre escolar d’ESO i Batxillerat) [Presentació]
- Aportacions des de la psicologia a l’educació musical. Daniel Gómez Ortells. Consulta privada.
- Els meus alumnes no canten. Què puc fer?. Ivet Farrés Cullell. L’Escola de Música de Palafrugell. [Presentació]
- La clau de mi. Francisco Javier Hernando Rodríguez. EMM Can Roig i Torres. Sta. Coloma de Gramenet. [Presentació]
- Conjunt improvisació piano Nivell Elemental. Sílvia Gil- Pérez Garcia. Escola Municipal de Música de Vil-seca.
- Les tres “C” (Confiança, Compromís, Curiositat). Llorenç Reboud Palau. Centre Professional Conservatori Liceu. [Presentació]
- Aportacions del mètode BAPNE a l’aprenentatge musical. Laura Moral Bofill. Escola de Música El Carreró; Facultat de Psicologia de la UNED. [Presentació]
- Mostra de composició. Elisabet Kubesch. Conservatori de Sant Cugat del Vallès. [Presentació]
- MAUS: nous formats de projectes entre centres de referència. Ramon Rius. Nuno Mendes i José Antonio Aguado. CEM Terrassa. [Presentació]
- Creación de una performance por pequeños artistes. Maria Arias. Escola Municipal Eixample Joan Manuel Serrat. Barcelona. [Presentació]
- L’especialitat de pedagogia a l’ESMuC. Ignasi Gómez Margarit. Escola Superior de Música de Barcelona. ESMUC
- Emoció, improvisació i creació des de l’inici de la pràctica instrumental. Montserrat Morral, Isabel Muniente. Conservatori Josep Mª Ruera. Granollers.[Presentació]
- Crear una aula d’orgue a grau professional · L’experiència del conservatori de Girona. Josep Maria Escalona Canyet. Conservatori de Girona. [Presentació]
- La música moderna al grau professional. Joan Godayol. Escola de Música i Conservatori de Vic. [Presentació]
- Altes capacitats en música. Detecció i acompanyament. Abigail Prat Gil. Centre Professional Conservatori Liceu. [Presentació]
- Harmonia al teclat. Víctor Solé Udina. Centre Professional Conservatori Liceu. [Presentació]
- Les schemata en la pedagogia de la improvisació al piano. Experiència amb els alumnes del Conservatori Municipal de Música de Barcelona. Anna Serret Almenara. [Presenctació]
- Amb la música al cor i al cos. Mar Martori Toyas, Cristina Duran Salvadó. Conservatori de Vila-seca.
- Valoració de l’ús del portfoli digital en l’aprenentatge i avaluació d’alumnes de cant en el Centre Professional Conservatori Liceu. Marisa Roca Amengual. Consevatori Professional de Música del Liceu. [Presentació]
- De partitures a materials pedagògics. Marcos Lopetegi Santos. Escola Municipal de Música La Garriga i Escola Municipal de Música Montmeló.
- Biblioteca humana-conversaciones cruzadas. Maria Arias. Escola municipal Eixample Joan Manuel Serrat. Barcelona. [Presentació]
- Ànima II els instruments de l´Orquestra Simfònica Xavier Balcells Trepat. Conservatori de Cervera
- “Estils musicals”: assignatura transversal, per competències i amb noves tecnologies. David Ferré Masqué. Escola Municipal de Música d’Alcover.
- El Teler de música, un espai de recursos didàctics i reflexió pedagògica per a professionals que fan ús de la musica com a eina educativa. Marta Casas Castañé i Ester Bonal. Xanfrà [Presentació]